خاکریز

شهدا

خاکریز

شهدا

سادات


محمد در عملیات می گفت: بچه سیدها پیشانی بند سبز ببندند.

واقعا صحنه زیبایی ایجاد می شد. نیمی از گردان ما پیشانی بند سبز داشتند.

خود محمد به شوخی می گفت: یک اشتباه صورت گرفته

من باید سید می شدم! برای همین من شال سبز می بندم!

یادم هست بعد از کربلای پنج گردان به عقب برگشت.

آن زمان محمد تورجی فرمانده گردان شده بود. نشسته بود داخل چادر.

برگه ای در مقابلش بود. خیره شده بود و اشک می ریخت.

جلو رفتم و سلام کردم. برگه اسامی شهدای گردان در شلمچه بود.

تعداد شهدای ما صد و سی و پنج نفر بود.

محمد گفت: خوب نگاه کن. نود نفر این ها سادات هستند.

فرزندان حضرت زهرا(س). آن هم در عملیاتی

که با رمز یا فاطمه الزهرا(س) بود!



خاطره ای از زندگی شهید محمدرضا تورجی زاده

راوی: دکتر سید احمد نواب
منبع: کتاب یا زهرا(س) ( گروه فرهنگی
شهید ابراهیم هادی)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.